Nauka Jazdy | Jazdy dodatkowe Warszawa bródno | Jazdy doszkalające Warszawa bródno | Doszkalanie Warszawa | Skoda Fabia | Jazdy doszkalające | Jazdy doszkalające Warszawa | Warszawa | jazdy dodatkowe warszawa | Fabia 1.2 TSI | Dodatkowe szkolenia  | Kat.B | Jazdy doszkalajace odlewnicza | TSI | Prawo jazdy B | Egzamin | Auto | Prawko | Autodoszkalanie | szkolenia | Doszkalanie przed egzaminem | Instruktor nauki jazdy  | elka "L" | Skoda na egzaminie  | skoda turbo | jazdy doszkalające doszkalanie | Fabia benzynowa | Odlewnicza | Bródno | jazdy doszkalające warszawa odlewnicza | trasy odlewnicza | Białołęka | Tarchomin | Żoliborz  | Bemowo | Bielany | Jazdy | Egzamin
Doszkalanie Warszawa, jazdy doszkalające Skoda Fabia, Warszawa, godziny doszkalające, doszkalanie Skoda Fabia, nauka jazdy na Fabii, doszkalanie Fabia, nauka jazdy Skoda Fabia, Warszawa jazdy doszkalające, doszkalanie na prawo jazdy Warszawa, jazdy Skoda Fabia, jazdy doszkalające w Warszawie, doszkalanie jazdy, Skoda Fabia 1.2 TSI, Skoda, Fabia 1.2 TSI, jazdy dodatkowe na Fabii, jazdy doszkalajace Skoda, jazdy doszkalające Fabia, jazdy Skoda fabia, Warszawa Skoda
www.doszkalanie.edu.pl
- tu się znajdujesz

przepalenie zarowki
rezerwa paliwa
niski poziom oleju
Przegląd zestawu wskaźników
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Obrotomierz
2. Prędkościomierz
3. Wskaźnik poziomu paliwa
4. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
5. Lampki ostrzegawcze i kontrolne
6. Licznik przebiegu / komputer pokładowy
7. Wyświetlacz LCD (obsługa komputera pokładowego)

1. Obrotomierz
=====================================================================================
Obrotomierz pokazuje przybliżoną prędkość obrotową silnika w obrotach na minutę (obr./min).
Obrotomierz pozwala na prawidłową zmianę biegów i unikanie przeciążenia silnika i/lub wprowadzania go na wysokie obroty.

UWAGA
Nie wolno utrzymywać pracującego silnika przy strzałce obrotomierza znajdującej się na CZERWONYM POLU. Może to spowodować poważne uszkodzenie silnika.
Wskaźniki, lampki ostrzegawcze i kontrolne w Hyundaiu i20
2. Prędkościomierz
=====================================================================================
Prędkościomierz pokazuje bieżącą prędkość samochodu jest wyskalowany w kilometrach na godzinę (km/h)
3. Wskaźnik poziomu paliwa
=====================================================================================
Wskaźnik poziomu paliwa wskazuje przybliżoną ilość paliwa w zbiorniku paliwa.
- Pojemność zbiornika paliwa równa się 50l
- Wskaźnikowi poziomu paliwa towarzyszy lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa, która zapala się, gdy zbiornik jest prawie pusty.
- Na pochyłościach i zakrętach wskazówka wskaźnika może wahać się lub lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa może zapalić się wcześniej niż zwykle. Jest to spowodowane falowaniem paliwa w zbiorniku.

UWAGA
Należy unikać jazdy przy bardzo niskim poziomie paliwa w zbiorniku. Zużycie całego paliwa w zbiorniku może spowodować wypadanie zapłonów w silniku i uszkodzenie katalizatora.
Lampka ostrzegawcza ładowania akumulatora
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lampka zapala się, gdy:

- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
  > Pozostaje zapalona do momentu uruchomienia silnika.
- Wystąpiła usterka alternatora lub w układzie ładowania akumulatora.

Jeśli wystąpiła usterka alternatora lub w układzie ładowania akumulatora:
1. Dojechać w najbliższe bezpieczne miejsce i zatrzymać pojazd.
2. Przy wyłączonym silniku sprawdzić, czy pasek napędu alternatora nie jest luźny lub uszkodzony.
    Jeżeli pasek napięty jest prawidłowo, usterka występuje w układzie ładowania akumulatora.
    Zalecana kontrola w ASO

Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu oleju silnikowego
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka ostrzegawcza poziomu oleju sygnalizuje konieczność sprawdzenia poziomu oleju.
Jeżeli lampka świeci się, trzeba jak najszybciej sprawdzić poziom oleju i jeśli trzeba dolać.
Należy powoli dolać zalecany olej do wlewu oleju. (Objętość dawki oleju: ok. 0,6-1,0 l)
Używać wyłącznie zalecanego oleju silnikowego. Nie dodawać nadmiernej ilości, upewnić się, czy poziom oleju nie przekracza oznaczenia F (Maks.) na prętowym wskaźniku poziomu.

          
        Informacje

- Po przejechaniu około 50-100 km po dolaniu oleju silnikowego lampka ostrzegawcza zgaśnie
- Trzykrotne przełączenie zapłonu w 10-sekundowym cyklu włączony-wyłączony spowoduje
natychmiastowe wyłączenie lampki ostrzegawczej.
Jeśli jednak lampka ostrzegawcza zostanie wyłączona bez dolewania oleju, to po przejechaniu około 50-100 km lampka zapali się ponownie.

UWAGA
Jeżeli lampka świeci się w sposób ciągły po uzupełnieniu oleju silnikowego i przejechaniu około 50-100 km, zalecana jest wizyta w ASO.
Nawet, jeżeli lampka nie zapala się po uruchomieniu silnika, należy okresowo sprawdzić poziom oleju i w razie potrzeby go uzupełnić.
Lampka kontrolna sygnalizacji usterek układu sterowania wtryskiem paliwa (MIL)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lampka zapala się, gdy:
- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
  > Pozostaje zapalona do momentu uruchomienia silnika.
- Wystąpiła usterka układu EPS.
  Zalecana kontrola w ASO

UWAGA
Dłuższa jazda z zapaloną lampką kontrolną, może spowodować uszkodzenie układu kontroli emisji spalin, co może wpłynąć na prowadzenie pojazdu lub zużycie paliwa.
Jeżeli zapali się ta lampka kontrolna może to oznaczać uszkodzenie katalizatora, co z kolei prowadzi do utraty mocy silnika.
Zalecana kontrola w ASO
stat4u
4. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
====================================================================================

Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje temperaturę cieczy chłodzącej silnika, gdy zapłon jest włączony.


UWAGA
Przekroczenie przez strzałkę normalnego zakresu w kierunku punktu oznaczonego "130" sygnalizuje przegrzanie, które może spowodować uszkodzenie silnika.
Nie wolno kontynuować jazdy samochodem z przegrzanym silnikiem.

Jeżeli silnik się przegrzewa.
Jeżeli wskaźnik temperatury sygnalizuje przegrzanie się silnika, wyczuwalny jest spadek mocy lub z silnika dochodzą głośne dźwięki, prawdopodobnie silnik jest zbyt gorący. W takim przypadku należy:

1. Zjechać z jezdni i zatrzymać się w bezpiecznym miejscu.
2. Ustawić drążek zmiany biegów w położeniu neutralnym i zaciągnąć hamulec postojowy. Jeżeli klimatyzacja jest włączona należy ją wyłączyć.
3. Jeżeli spod pojazdu wycieka płyn chłodzący lub spod maski wydobywa się para, należy zatrzymać silnik. Nie wolno otwierać maski silnika, dopóki nie przestanie wypływać płyn lub nie przestanie wydobywać się para. Jeżeli nie ma widocznych oznak wycieku płynu chłodzącego i nie wydobywa się para, należy pozostawić silnik włączony i sprawdzić, czy działa wentylator chłodnicy. Jeżeli wentylator nie działa, wyłączyć silnik.
4. Sprawdzić, czy założony jest pasek napędowy pompy płynu chłodzącego. Jeżeli jest założony, należy sprawdzić, czy jest prawidłowo napięty. Jeżeli oględziny paska napędowego wypadły zadowalająco, sprawdzić, czy nie występują wycieki płynu z chłodnicy, przewodów lub spoza pojazdu. (Jeżeli włączona była klimatyzacja, to kapanie zimnej wody po jej wyłączeniu jest zjawiskiem normalnym).
5. W przypadku zniszczenia paska napędowego pompy płynu chłodzącego lub wystąpienia wycieku płynu chłodzącego należy jak najszybciej wyłączyć silnik i skontaktować się z ASO Hyundai.
6. Jeżeli nie jest możliwe ustalenie przyczyny przegrzania, odczekać, aż temperatura silnika powróci do normy. Następnie, jeżeli wystąpił wyciek płynu chłodzącego, ostrożnie uzupełnić płyn w zbiorniku (w połowie między poziomem maksymalnym a minimalnym).
OSTRZEŻENIE 
Nie należy odkręcać korka chłodnicy, gdy silnik jest jeszcze gorący. Może to spowodować wyrzucenie płynu chłodzącego i poważne oparzenia.

7. Ostrożnie kontynuować jazdę, zwracając uwagę na dalsze objawy przegrzewania się silnika. Jeżeli silnik ponownie się przegrzeje, zalecana jest wizyta w ASO.

UWAGA
Znaczny ubytek płynu chłodzącego wskazuje na nieszczelność układu chłodzenia silnika, co powinno być sprawdzone przez ASO Hyundai.
5. Lampki ostrzegawcze i kontrolne
=====================================================================================

Po uruchomieniu silnika sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze zgasły. Jeżeli którakolwiek z nich nadal jest zapalona, sygnalizuje to sytuację wymagającą zainteresowania kierowcy.
Lampka ostrzegawcza układ poduszek powietrznych
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
Zapala się na około 6 sekund, a następnie gaśnie.
- Wystąpiła usterka układu SRS.
W takim przypadku zalecane jest przeprowadzenie kontroli systemu w ASO
Lampka ostrzegawcza niezapiętych pasów bezpieczeństwa
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Te lampki informują kierowcę o niezapięciu pasów bezpieczeństwa.
Lewa kontrolka jest kierowcy, prawa pasażera, małe siedzenia tylne.
Lampka ostrzegawcza hamulca postojowego / lub niski poziom płynu hamulcowego
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
  > Zapala się na około 3 sekundy.
  > Pozostaje zapalona, gdy hamulec postojowy jest włączony.
- Hamulec postojowy jest włączony.
- Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku jest niski.
  > Jeśli lampka ostrzegawcza pali się, a hamulec postojowy nie jest włączony, to znaczy, że poziom
     płynu hamulcowego jest niski.

Jeśli poziom płynu hamulcowego jest zbyt niski:
1. Dojechać w najbliższe bezpieczne miejsce i zatrzymać pojazd.
2. Przy wyłączonym silniku niezwłocznie sprawdzić poziom płynu hamulcowego i dolać go stosownie do potrzeb. Następnie sprawdzić szczelność wszystkich elementów układu hamulcowego. Jeśli widoczny jest wyciek z układu, lampka ostrzegawcza nadal się pali lub hamulce nie działają prawidłowo, to nie wolno kontynuować jazdy.

Dwuobwodowy (krzyżowy) układ hamulcowy.
Samochód wyposażony jest w dwuobwodowy (krzyżowy) układ hamulcowy. Oznacza to, że jeżeli jeden z obwodów ulegnie uszkodzeniu, drugi działa i nadal hamowane są dwa koła. W przypadku działania tylko jednego z dwóch obwodów wydłuża się skok pedału hamulca i aby zatrzymać pojazd, należy zwiększyć nacisk wywierany na pedał hamulca. Ponadto przy działającej połowie układu hamulcowego wydłuża się droga hamowania. Jeżeli awaria hamulców nastąpi w czasie jazdy, należy zastosować hamowanie silnikiem, włączając kolejno coraz niższe biegi, i bezpiecznie zatrzymać pojazd.

OSTRZEŻENIE 
Lamka ostrzegawcza hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego.
Jazda samochodem z zapaloną lampką ostrzegawczą jest niebezpieczna. Jeśli lampka pali się, a hamulec postojowy nie jest zaciągnięty, to znaczy, że poziom płynu hamulcowego jest niski

Usterki w zestawie wskaźników wyświetlają się, jako symbole;


-
czerwone, lampki awaryjne (Niebezpieczeństwo- ostrzegają nas o poważnych usterkach)
-
żółte, lampki ostrzegawcze (Ostrzegają o potencjalnych problemach)
- lampki informacyjne (Informują o aktualnym stanie urządzeń w samochodzie)
Lampka ostrzegawcza przeciwblokującego układu hamulcowego (ABS)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka kontrolna sygnalizuje zdolność układu ABS do działania.

Lampka zapala się, gdy:

- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
  > Zapala się na około 3 sekundy, a następnie gaśnie.
- Wystąpiła usterka układu ABS (układ hamulcowy będzie nadal działał, lecz bez wspomagania ABS).
  Zalecana kontrola w ASO

Zakłócenia w układzie ABS
Jeśli lampka kontrolna ABS nie wyłączy się po 3 sekundach od włączeniu zapłonu lub też w ogóle się nie włączy bądź włączy się w czasie jazdy, w układzie występuje usterka. Samochód można zahamować, mając do dyspozycji zwykłe działanie hamulców. Trzeba jak najszybciej się udać do specjalistycznej stacji obsługi, jadąc szczególnie ostrożnie, gdyż nie wiadomo, jaki zakres ma uszkodzenie układu.
Ilustaracja z instrukcji obsługi.
Lampka ostrzegawcza elektronicznego układu wspomagania kierownicy (EPS)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lampka zapala się, gdy:

- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
  > Pozostaje zapalona do momentu uruchomienia silnika.
- Wystąpiła usterka układu EPS.
  Zalecana kontrola w ASO
Lampka ostrzegawcza ciśnienia oleju silnikowego
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
  > Pozostaje zapalona do momentu uruchomienia silnika.
- Ciśnienie oleju silnikowego jest niskie.

Jeśli ciśnienie oleju silnikowego jest niskie:
1. Dojechać w najbliższe bezpieczne miejsce i zatrzymać pojazd.
2. Wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju. Jeżeli poziom jest za niski, dolać oleju stosownie do potrzeb.
Jeżeli lampka ostrzegawcza pali się nadal po dolaniu oleju lub brak jest możliwości dolania oleju, zalecane jest sprawdzenie samochodu w ASO

UWAGA
- Jeżeli silnik nie zostanie wyłączony natychmiast po zapaleniu się lampki ostrzegawczej ciśnienia oleju silnikowego, może dojść do jego poważnego uszkodzenia.
- Jeżeli lampka ostrzegawcza pali się podczas pracy silnika, oznacza to poważną awarię.
W takim przypadku należy:
1. Zatrzymać samochód w bezpiecznym miejscu.
2. Wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju silnikowego. Jeżeli poziom oleju jest zbyt niski, należy uzupełnić olej do właściwego poziomu.
3. Ponownie uruchomić silnik. Jeżeli lampka przy uruchomionym silniku pali się nadal należy natychmiast wyłączyć silnik.
Zalecana kontrola w stacji obsługi Hyundai.
Lampka ostrzegawcza niskiego ciśnienia w ogumieniu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Zapłon jest włączony. (Kluczyk na ON)
  > Zapala się na około 3 sekund, a następnie gaśnie.
- Ciśnienie w jednej lub kilku oponach jest zbyt niskie (wskazanie tych opon pojawia się na wyświetlaczu LCD).

Jeżeli ta lampka ostrzegawcza miga przez około 60 sekund, a następnie pozostaje zapalona lub na przemian miga i gaśnie w odstępach około 3 sekund:
- wystąpiła usterka systemu TPMS. Zgłosić się do ASO Hyundai.
Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Zbiornik paliwa jest prawie pusty.
 

UWAGA
- Jazda z zapaloną kontrolką lub ze wskazaniem poniżej E na wskaźniku poziomu paliwa może spowodować wypadanie zapłonów w silniku i uszkodzenie katalizatora.
Lampka ostrzegawcza otwartych drzwi bocznych.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
Drzwi nie są prawidłowo zamknięte.
Lampka ostrzegawcza otwartych drzwi bagażnika
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
Bagażnik nie jest prawidłowo zamknięty.
Główna lampka ostrzegawcza
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Wskazanie odległości lub czasu pozostałego do najbliższego przeglądu wynosi 0.
Po wyzerowaniu wskazania, główna lampka ostrzegawcza zgaśnie.
Lampka ostrzegawcza reflektorów
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Występuje problem z reflektorami (przepalona żarówka lub niesprawność w obwodzie) lub oświetleniem zewnętrznym (światła stop, światła przeciwmgielne itp.)
Zalecana kontrola w ASO.

      
        Informacje

- Zawsze należy stosować żarówki o wymaganej mocy.
- W przypadku zamontowania żarówki o innej mocy, komunikat ostrzegawczy nie będzie wyświetlany.
Lampka kontrolna immobilizera (z kluczykiem inteligentnym)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
Po włączeniu zapłonu zostanie prawidłowo zidentyfikowany immobilizer w kluczyku.
- Można wówczas uruchomić silnik.
- Po uruchomieniu silnika lampka gaśnie.

Lampka miga, gdy:
Wystąpiła usterka systemu immobilizera. Zalecany kontakt ze stacją obsługi HYUNDAI.
Lampki kontrolne kierunkowskazów
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka miga, gdy:
Kierunkowskaz został włączony.

Poniższe objawy mogą oznaczać usterkę systemu kierunkowskazów. Zalecany kontakt ze stacją obsługi HYUNDAI.
- Lampka świeci się zamiast migać.
- Lampka miga zbyt szybko.
- Lampka nie miga i nie świeci się.
Lampka kontrolna świateł drogowych
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Gdy reflektory włączone są w trybie świateł drogowych.
- Dźwignia włącznika kierunkowskazów zostanie pociągnięta w położenie "sygnał świetlny"
Lampka kontrolna świateł mijania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
- Gdy włączone są reflektory.
Lampka kontrolna właczonych świateł
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
Włączone są światła postojowe lub mijania.
Lampka kontrolna tylnego światła przeciwmgielnego
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lampka zapala się, gdy:
Tylne światło przeciwmgielne jest włączone.
Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC) przeznaczony jest do stabilizacji toru jazdy podczas skręcania.
Układ ESC sprawdza ustawienie kierownicy i bieżący kierunek jazdy. Układ ESC włącza hamowanie poszczególnych i ingeruje w układ sterowania silnikiem w celu stabilizacji toru jazdy samochodu. Nie zastępuje bezpiecznego kierowania samochodem. Zawsze należy dostosować prędkość do warunków jazdy.

OSTRZEŻENIE 
Nie wolno jechać z prędkością niedostosowaną do warunków drogowych ani pokonywać zakrętów z nadmierną prędkością. Układ ESC nie zawsze zapobiega wypadkom.
Nadmierna prędkość na zakrętach, gwałtowne manewry i aquaplaning na mokrych nawierzchniach nadal mogą być przyczyną poważnych wypadków.

Działanie układu ESC
Warunki uruchamiania układu ESC

Kiedy włącznik zapłonu zostanie ustawiony w położenie ON, lampki kontrolne ESC i ESC OFF zapalą się i zgasną po około 3 sekundach, po czym włączy się układ ESC.

           W trakcie działania.
          
Gdy układ ESC działa, miga jego lampka kontrolna.
- Przy uruchamianiu hamulców w warunkach mogących doprowadzić do blokowania kół można usłyszeć stuki dochodzące z hamulców lub wyczuć pulsowanie pedału hamulca. Jest zjawisko normalne, wskazujące na aktywność układu ESC.
- Po uaktywnieniu układu ESC silnik może nie reagować na naciskanie pedału przyspieszenia tak, jak w normalnych warunkach.
- Przy ruszaniu na błotnistej lub śliskiej drodze mocne wciśnięcie pedału przyspieszenia może nie spowodować zwiększania obrotów silnika. Ma to zapewnić stabilność i przyczepność pojazdu i nie jest objawem problemu.
kontrolki pasów pasażera
DZIĘKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE
W trosce o najwyższy poziom obsługi jestem do Państwa dyspozycji od godziny 7.00 - 22.00 w dni robocze. Jeżeli mają Państwo pytania zachęcam do kontaktu lub korespondencji.
 
Zajęcia dostosowuję do Państwa indywidualnych potrzeb.

Realizuję na zamówienie;
                              - telefoniczne,
                              - e-mail,
                              - gadu-gadu 
      JAZDY DOSZKALAJĄCE
                 WARSZAWA
    HYUNDAI i20 1.2 MPI 75KM
            EGZAMINACYJNY
OSK-MODEL
                                  NIE ZWLEKAJ!
              ZADZWOŃ DO MNIE TERAZ
Ośrodek Szkolenia Kierowców
                     MODEL

    Strona firmowa szkoły nauki
     jazdy z którą współpracuję.
tel. +48 660 456 157
                        Instruktor Jacek Zdański
  Trasy egzaminacyjne;

ODLEWNICZA, BEMOWO
         RADAROWA
Polub MNIE NA FACEBOOKU