Rondo Żaba Warszawa | rondo Żaba | obrazy | egzamin rondo żaba | wpadki na rondzie żaba | jak jeździć po rondzie żaba | błędy na rondzie | trasa egzaminacyjna | rondo żaba egzamin | tramwaje na żabie
Nauka Jazdy | Jazdy dodatkowe Warszawa bródno | Jazdy doszkalaj¹ce Warszawa bródno | Doszkalanie Warszawa | Skoda Fabia | Jazdy doszkalaj¹ce | Jazdy doszkalaj¹ce Warszawa | Warszawa | jazdy dodatkowe warszawa | Fabia 1.2 TSI | Dodatkowe szkolenia | Kat.B | Jazdy doszkalajace odlewnicza | TSI | Prawo jazdy B | Egzamin | Auto | Prawko | Autodoszkalanie | szkolenia | Doszkalanie przed egzaminem | Instruktor nauki jazdy | elka "L" | Skoda na egzaminie | skoda turbo | jazdy doszkalaj¹ce doszkalanie | Fabia benzynowa | Odlewnicza | Bródno | jazdy doszkalaj¹ce warszawa odlewnicza | trasy odlewnicza | Bia³o³êka | Tarchomin | ¯oliborz | Bemowo | Bielany | Jazdy | Egzamin
Doszkalanie Warszawa, jazdy doszkalaj¹ce Skoda Fabia, Warszawa, godziny doszkalaj¹ce, doszkalanie Skoda Fabia, nauka jazdy na Fabii, doszkalanie Fabia, nauka jazdy Skoda Fabia, Warszawa jazdy doszkalaj¹ce, doszkalanie na prawo jazdy Warszawa, jazdy Skoda Fabia, jazdy doszkalaj¹ce w Warszawie, doszkalanie jazdy, Skoda Fabia 1.2 TSI, Skoda, Fabia 1.2 TSI, jazdy dodatkowe na Fabii, jazdy doszkalajace Skoda, jazdy doszkalaj¹ce Fabia, jazdy Skoda fabia, Warszawa Skoda
- Drugie rondo w okolicy ośrodka egzaminacyjnego "Odlewnicza".
- W ostatnim czasie rzadkie pod względem uczęszczania.
- Co jest grane, na tej Żabie?
Rondo Żaba. Rondo w dzielnicy Targówek w rejonie Nowa Praga.
Rondo Żaba w Warszawie
Egzaminator jak wiadomo jest artystą a każda wyprawa z nim to jedyne i niepowtarzalne przedstawienie, do którego trzeba się rzetelnie przygotować.
Kursant natomiast nie zawsze się do tego odpowiednio przykłada wydaje mu się, że jakoś to będzie, że się uda i poradzi sobie nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych, chociaż dobrze wie, że jazda nie za bardzo mu wychodzi. Przykładem różnorakiego zakłopotania uczących na się na kursie prawa jazdy jest znane wszystkim rondo Żaba. Popularne skrzyżowanie o ruchu okrężnym w okolicy Odlewniczej.
Częstym poleceniem na tym skrzyżowaniu, jest manewr zawracania od ulicy Odrowąża.
Nietypowy węzeł komunikacyjny i element trasy egzaminacyjnej.
Aby prawidłowo wykonać polecenie; wjazd, przejazd, wyjazd oraz ucieszyć oko egzaminującego, musimy spokojnie i pewnie pokonać wszystkie etapy. Obserwator powinien wyczuwać nasze kompetencje.
Jak to zrobić? W dużej mierze zależeć to będzie od sytuacji, jaką zastaniemy dojeżdżając lub wjeżdżając na rondo. Nasze zachowanie musi być adekwatne do zastałej sygnalizacji. Osoba kierująca powinna być zorientowana, co, po czym następuje wiedzieć, na co lub kogo zwrócić uwagę. Kto będzie stał a kto jechał? Kogo przepuszczamy, które pasy zajmujemy, gdzie zatrzymujemy i patrzymy.
Na rondzie Żaba zawracamy. Jedziemy od ul. Odrowąża
Jedziemy ulicą Odrowąża. Poruszamy się 50-ką, prawym pasem w kierunku ronda. Obok nas jak zwykle śmigają samochody. My musimy zmienić pas z prawego na pas lewy. Przed zmianą pasa bierzemy pod uwagę prędkość i natężenie samochodów jadących za nami. Pamiętajmy, że mało, który kierowca jeździ tu 50 km/h. Nasza zmiana pasa nie może powodować utrudnień w ich ruchu. Pas, więc trzeba zajmować odpowiednio wcześnie.
Tu, dla niektórych uczących zaczynają się już problemy. Zmienić pas i nie wymusić pierwszeństwa?
Najczęstszym błędem kursantów jest brak obserwacji sytuacji za sobą przez lusterka, boczne lub wsteczne. Znając polecenie nie działają, nie patrzą, kiedy najdogodniej można by zmieniać pas. Po prostu jadą i czekają na kłopoty. Czyli, te pędzące samochody, które są jeszcze na tyle daleko, że można by śmiało i bezpiecznie przemieszczać na pasach.
Przypominam. Zmianę pasa uzależniamy od tego ile samochodów jedzie za nami i z jaką prędkością. Jeśli jeden lub dwa to możemy sobie i w ostatnim momencie, nie ma problemu, zdążymy. Kiedy kilkanaście to zbieramy się wcześniej z oceną i manewrem, tak aby wykonać go bezpiecznie? Nie w ostatniej chwili, powodując przy tym zagrożenie dla innych.
Bezpiecznie zmieniliśmy pasy i zajęliśmy pas do jazdy prosto, skrętu w lewo i zawracania. Dojeżdżamy do ronda z kierunkowskazem. Zatrzymujemy się przed linią zatrzymania. Błędem Kursantów jest zatrzymywanie się na niej lub 1,5-2m przed nią.
Zauważamy zieleń, ruszamy.
Jadąc obserwujemy sygnalizatory przed torowiskiem i trzymamy się lewego pasa. Tramwaje nie jadą w prawo, bo w tym czasie mają zakaz ruchu.
Pojazd szynowy ma natomiast otwarty ruch prosto przez rondo „w i „z ulicy 11 listopada, ale tam też kieruje sygnalizacja.
Bywa, że czasem są jakieś utrudnienia związane z wjazdem; zgaśnie auto, innej Elce zgaśnie silnik, zator, korek itp. To wszystko opóźnia wjazd i na pewno zapali się żółte światło. W takich okolicznościach, jeśli mamy możliwość bezpiecznego wyhamowania zatrzymujemy pojazd przed torowiskiem, przed linią zatrzymania. Obserwujemy wtedy sygnalizator.
Zdarza się, że żółte zapala się w dość nieciekawej dla nas sytuacji. Wtedy nie mając możliwości bezpiecznego wyhamowania, przed torowiskiem tramwajowym. Bo naszym hamowaniem spowodowalibyśmy zagrożenie drogowe dla innych uczestników, [o które w tym miejscu bardzo łatwo]. Podejmujemy szybką decyzję, delikatnie przyspieszamy i jedziemy dalej. Jadąc obserwujemy ruch z prawej strony. Jeżeli pojazdy stoją, to jedziemy, jak ruszają zatrzymujemy się za torowiskiem i tam oczekujemy.
Pamiętajmy tylko w takich okolicznościach przejeżdżamy na żółtym.
Planując zatrzymanie za torami, hamujemy delikatnie i odpowiednio wcześnie tak, aby jadący za nami pojazd przewidział nasze zachowanie i nie wjechał na torowisko, tylko zatrzymał przed nim.
Jadąc trzymamy się swojego pasa i nie wjeżdżamy na linię ciągłą rozdzielającą pasy oraz na pas obok.
Często u wszystkich dział tu siła odśrodkowa. Wjeżdżają na linię i częściowo na pas środkowy.
Dojeżdżając do torowiska obserwujemy sygnalizację.
Gdy się zatrzymamy samochód stoi na spadku i stacza się. Tu duża grupa uczących się ma największe problemy. Gaśnie im silnik i mają kłopoty z ruszeniem.
Mamy sygnał zielony. Dalej zawracamy, kierujemy się do wyjazdu z ronda.
Jadąc pasem prawym do skrętu w lewo, dalej wjeżdżamy na pas prawy. Jadąc pasem lewym, do skrętu w lewo, dalej wjeżdżamy na pas środkowy lub lewy.
Najczęstsze wpadki na rondzie Żaba;
- na początku, wjazd pod przeciwny kierunek ruchu, pod prąd
- przejechanie na zółtym, pomimo możliwości wyhamowania.
- przejechanie na pas obok po linii ciągłej
- zajmowanie niewłaściwego pasa ruchu na rondzie
- zajechanie drogi innemu uczestnikowi, wymuszenie pierwszeństwa
- brak panowania nad pojazdem na spadku drogi
- nie oszczędzanie krawężnika, wjeżdżanie przednim, tylnym kołem
- utrudnienia, wymuszenia podczas zmiany pasa
... A tak po za tym, świetnie i bezbłędnie.
Zawracając mamy do wyboru dwa pasy ruchu.
W pierwszej kolejności wybieramy pas prawy, w drugiej pas lewy. Pas lewy zajmujemy wtedy kiedy będzie zajęty pas prawy.
Ruszamy na zielonym i dynamicznie nabieramy prędkości, za rondem kończy się pas i trzeba umiejętnie go zmienić.
Ostatnia aktualizacja strony:23.11.2016r.
Na rondzie Żaba skręcamy w lewo. Jedziemy od ul. Starzyńskiego
Szanowni Państwo, jeżeli zamieściłem zdjęcie z państwa wizerunkiem a nie wyrażacie zgody na publikację. Proszę o kontakt wraz z podaniem linka do tego zdjęcia. Zamieszczone zdjęcie zostanie usunięte.
W trosce o najwyższy poziom obsługi jestem do Państwa dyspozycji od godziny 7.00 - 22.00 w dni robocze. Jeżeli mają Państwo pytania zachęcam do kontaktu lub korespondencji.
Zajęcia dostosowuję do Państwa indywidualnych potrzeb. Realizuję na zamówienie; - telefoniczne, - e-mail, - messenger - sms
JAZDY DOSZKALAJĄCE WARSZAWA HYUNDAI i20 1.2 MPI 85KM EGZAMINACYJNY
OSK-MODEL
NIE ZWLEKAJ! ZADZWOŃ DO MNIE TERAZ
Ośrodek Szkolenia Kierowców MODEL Strona firmowa szkoły nauki jazdy z którą współpracuję.